Позакласні заходи

Сценарій хімічного  брейн –рингу
«Світло великого закону»
Мета: розвивати пізнавальну активність, логічне мислення,інтерес учнів до предмета;  комунікативну та соціальну компетентності учнів; формувати вміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; висловлювати свої думки; виховувати інтерес до вивчення предмета; культуру спілкування.
Обладнання: реактиви для дослідів, картки із завданнями.
Оформлення кабінету: плакати з висловлюваннями про хімію.
                                   Широко простягає хімія руки свої в справи людські.
                                                                  М.В.Ломоносов
Хімія – це край чудес, де приховане людське щастя.
І найвищі завоювання розуму будуть зроблені в цій галузі.
                                                                   Д.І. Менделєєв
Усі ми пов’язуємо з хімічною наукою подальший прогрес у пізнанні навколишнього світу, нові методи його перебудови та вдосконалення. І не може бути в наші дні спеціаліста, який спромігся б обійтися без знання хімії.
                                                             М. Семенов  
(Учасників( учнів 8 , 9 класу)  поділено на команди)
Вступне слово вчителя: Доброго дня всім шанувальникам хімії. Навколишній світ різноманітний і загадковий. Наша наука-чарівниця розкриває свої таємниці.  Сьогодні ми з вами здійснимо подорож таємничим, чарівним і загадковим континентом Хімія, побуваємо в Країні Речовин, у державі Явищ та Королівстві Формул.  Допоможуть нам у цьому дві команди мандрівників-науковців. А оцінювати спритність і кмітливість, талант і працьовитість, артистизм і елегантність, словом, усе, що поєднується в понятті «працелюбство», а це насамперед розум і його велич, буде наше шановне журі.(Представляє членів журі).
Ведучий. Всі бали, отримані командами ,будуть переведені в нашу шкільну валюту –добрики і добренята. Тож, якщо команди готові, перший конкурс 1.«Знайомство»
Команди представляють назву команди.
Ведучий.
 У житті щоденнім хімія — наш друг,
Допомагає в кухні й на городі.
Куди не глянь — є хімія навколо:
У побуті і у природі.
Додому було задано завдання вигадати хімічний елемент, символ, назву та обґрунтувати свій вибір.
2.Конкурс «Хімічні елементи»
Команди представляють придумані хімічні елементи.
Ведучий. З командами ми познайомилися, мали змогу спостерігати за вашою фантазією, прийшов час перевірити ваші знання хімії. Командам по черзі задаються запитання, за кожну правильну відповідь – 1 бал.
3. Конкурс «Розминка»
1.     Як називаються солі сульфатної кислоти? (Сульфати).
2.     Скільки елементів входить до складу оксиду? (Два).
3.     Скільки груп у періодичній системі? (Вісім).
4.     Як називаються солі силікатної кислоти? (Силікати).
5.     Яка формула карбонатної  кислоти? (Н2СО3).
6.     Який із учених хіміків був сімнадцятою дитиною у сім’ї ?
                                                                         (Д.І. Мендєлєєв).
7.     Як називається негативно заряджений іон ?(Аніон).
8.     Як називається позитивно заряджений іон? (Катіон)
9.     На який хімічний елемент багата морська капуста – ламінарія? (Йод).
10. Формула хлоридної кислоти? (НСІ).
11.     Який вчений хімік майстрував чемодани? (Д.І. Мендєлєєв).
12.     Хто відкрив закон збереження маси речовини ?(М.В. Ломоносов).
13. Як називається реакція взаємодії кислоти й основи? (Нейтралізації)
14. Речовина, яка складається з атомів металу й кислотних залишків? (Сіль)
15. Одиниця кількості речовини. (Моль)
16. Тип реакції між цинком та хлоридною кислотою. (Заміщення)
Ведучий. Якщо не фіксувати результати, то не можна відрізнити успіху від поразки.
Слово надається журі.
Ведучий. Нас хімія — наука-чарівниця —
     Бере в свої долоні, мов цариця.
     І каже: все вам дам, аби природі
     Ви мною не завдали шкоди.
Для виконання наступного завдання, капітани команд обирають аркуш із написаними символами хімічних елементів. Завдання: за 5 хвилин скласти й написати якнайбільше хімічних формул, назвати їх.
Конкурс 4. «Знавці формул»
(капітани обирають аркуші (Na ,S, H,O, Ca, N), (K, O, CI, H, P,Mq)
Скласти можливі формули і назвати їх.
Конкурс 5. «Знавці алгебраїчних рівнянь»
Ведучий. За умовою задачі скласти алгебраїчне рівняння і розв’язати його.
  1. Відносна молекулярна маса оксиду семивалентного елемента дорівнює 183.  Який це елемент? Складіть формулу оксиду, назвіть його.
  2. Відносна молекулярна маса оксиду трьохвалентного елемента дорівнює 102.  Який це елемент? Складіть формулу оксиду, назвіть його.
Конкурс 6 «Юні художники»
Ведучий. Час згадати про хімічний посуд, без якого ми не можемо обходитися на лабораторних та практичних роботах. До того ж, в наших командах є художники, які зможуть зобразити їх із зав’язаними очима.
(капітани витягують назву посуду (колба плоскодонна, пробірка,газовідвідна трубка, мірний циліндр)  і з зав’язаними очима малюють на дошці. Команда відгадує назву хімічного посуду)
Конкурс 7. «Найдотепніша і найбільш ерудована відповідь»
Ведучий. Ставиться питання: «Хімік – це справа чоловіча чи жіноча?». За найдотепнішу і найбільш ерудовану відповідь 5 балів.
(3хв. на обдумування; оцінюється 5 балів).
Ведучий. Слово журі.
Конкурс 8. «Хіміки – поети»
Ведучий. Наші юні хіміки вміють розв’язувати задачі, складати формули,  малювати, ерудовані та дотепні, а ще вміють складати вірші. Завдання командам: Скласти вірш, використовуючи такі слова: хімія, елемент, атом, речовина, закон.
Ведучий. Доки наші команди складають вірші, наші вболівальники продемонструють як вони підготувалися підтримати свої команди: конкурс вболівальників.
Музична пауза від вболівальників.
Повертаємося до конкурсу «Хіміки- поети»
( Команди читають власні вірші)
1.Наука хімія – наука для кмітливих,
Багато знатимеш – будеш щасливим.
Якщо знання є чи про атом ,
Чи якийсь там елемент,
Потрібним  зможеш стати
В будь-який момент.
Яка речовина потрібна і для чого,
Що виникає якось із нічого.
Такі уже у хімії закони –
Якщо їх знаєш , то не маєш заборони,
Ти можеш вільно і щасливо в світі жити,
Науці хімії ще зможеш послужити.
Зробити невідомі ще до цього відкриття,
І посміхнеться тобі світле майбуття!

2.Якщо ти не нуль,
то знаєш про моль,
Якщо знаєш про анемони,
Під силу тобі катіони.
Якщо любиш страви з квасолі,
То знать маєш ти і про солі.
Таке вже життя,
Милий друже,
Якщо ти з хімією дружиш,
То справи твої йдуть не кепсько,
Давай , посміхайся, все лепсько!!!

Ведучий. Ось які наші хіміки – поети! Вони можуть все . А зараз на столах стоять пробірки з речовинами. Завдання командам: визначити в якій із пробірок знаходяться  речовини: хлоридна кислота, натрій карбонат і натрій гідроксид.
Конкурс 9 Командам було задано домашнє завдання підготувати проект «Чому ми вчимо хімію»
Конкурс 10 «Лабораторія перетворень»
Ведучий.  І на завершення програми
Ми, друзі, вам сказати хочемо:
Якщо ви ще не переконалися досі,
Що хімія — наука із наук,
Велична, таємнича, загадкова,
В користуванні нам дає
Мільйони речовин чудових!
Для підведення підсумків надаємо слово журі.
Журі оголошує загальні результати конкурсу, підраховує добрики, нагороджує команди грамотами
Ведучий. Дякуємо всім учасникам і вболівальникам за участь у хімічному  брейн –рингу  «Світло великого закону»

Комментариев нет:

Отправить комментарий